Tot i que puguem pensar que l’ús de la targeta de visita està “demodé”, la veritat és que segueix sent una d’aquestes eines de màrqueting amb un valor considerable. Això sí, el seu disseny i contingut ha d’estar plenament adaptat a les noves demandes d’informació dels clients. Així, des Api.cat volem posar l’accent en alguns aspectes de la targeta de visita per a agents immobiliaris.
L’originalitat és un plus
Partint de la idea que una targeta de visita, en general, pot resultar “avorrida”, un dels valors que poden marcar la diferència entre tu i la resta d’agents, serà el fet de tenir una targeta original que faci que el teu interlocutor es la guardi amb certa admiració.
Però, com aconseguir que el nostre client es sorprengui? L’originalitat de la targeta pot ser degut a un d’aquests tres factors o la combinació entre ells:
- La forma
Romper les regles i abandonar les mesures tradicionals, sens dubte, captaran l’atenció de molts dels clients de la teva cartera. No obstant això, has de tenir en compte que hi ha ocasions en què has de mantenir aquestes mesures “clàssiques”, ja que és la manera de connectar amb els clients més convencionals que prefereixen les targetes de visita “de tota la vida” a les transgressores.
Un aspecte pràctic a tenir en compte respecte a la forma de la targeta és que han de resultar còmodes de portar al cartera o per guardar en un targeter, perquè de no ser així, la primera bona impressió que has aconseguit s’esvairà en el moment en que al teu client li resulti complicat fer-ho.
- Contingut textual
La informació que ha d’aparèixer en una targeta de visita és el teu nom / empresa i les formes de contacte que el client pot utilitzar per arribar fins a tu. Quant a la forma de contactar, sens dubte, has d’incloure en aquest ordre de prioritat:
- Telèfon mòbil.
- Adreça de correu electrònic.
- Adreça postal.
- Twitter.
- Skype.
Nosaltres també creiem que és positiu incloure una adreça física on el client pot acudir si ho desitja, ja que, aquesta dada aporta confiança.
A més d’aquestes dades mínimes que tota targeta ha d’incloure, per ser original, haurem de recórrer a la imaginació. Pots afegir una cita d’un personatge cèlebre, una frase simpàtica o un missatge amb gràcia que faci referència al sector immobiliari.
- Imatge i disseny gràfic
Finalment, ens fixarem en l’estil de la targeta, el qual hauria adequar-se, si és possible, al de les propietats de la teva cartera. Així, si estàs especialitzat en cases d’estil modern i avantguardista, l’ideal és que tinguessis una targeta de visita inspirada també en aquesta línia. En qualsevol cas, hi ha alguns elements comuns que solen funcionar bastant bé:
- Incloure la teva foto. Hi ha qui utilitza tot un costat de la targeta per posar la seva imatge, i hi ha qui inclou una mida carnet. Les dues opcions són bones, encara que òbviament, la primera és menys usual. L’important en ambdós casos és que la fotografia sigui de qualitat i està feta per un professional.
- Tipografia i cos. L’elecció del tipus de lletra i la seva mida no és un tema menor. La majoria dels dissenyadors gràfics recomanen que el tipus de lletra que s’esculli tingui rematades i que la seva mida no sigui menor de 10.
Aquests són alguns dels consells que esperem et siguin útils a l’hora de decidir com vols la teva targeta de visita.
Tens targetes de visita? Què creus que podries incloure per ser original i destacar de la resta d’agents?