El Co-branding és l’associació de dues o més marques, que persegueixen un objectiu comú i que s’uneixen puntualment amb l’objectiu de complementar-se per aconseguir-ho juntes. Mantenint la seva pròpia identitat, però promocionant-se juntes, aconsegueixen obtenir una major rendibilitat i una relació win- win, és a dir, en la qual totes les parts implicades guanyen. Per aquest motiu, és molt important el factor de la complementarietat, ja que si són marques que xoquen directament, no tindria sentit.
En paraules de Robert Adell, Director de Màrqueting dels Col·legis i Associació d’Agents Immobiliaris (API): “El co-branding és una estratègia de màrqueting que utilitzen les marques per unir forces pel que fa a imatge, estratègic o publicitari. En unir la força d’imatge d’una marca amb una altra, es pot realitzar una estratègia de comunicació més potent. L’objectiu pot ser tant augmentar les vendes, com millorar o enfortir la imatge de la marca, o llançar la campanya d’un producte o servei determinat.”
Avantatges del co-branding
Es tracta d’una estratègia de màrqueting que, ben emprada, pot reportar avantatges molt interessants per a les marques que decideixen aliar-se:
- Accedir a mercats als quals, per si soles, no podrien accedir o els resultaria molt més complicat.
- Captar nous clients, ja que s’exposen les marques a majors segments de mercat.
- Introduir nous productes al mercat, però compartint les despeses promocionals, logístics, de producció, etc.
- Reforçar la imatge i el valor d’ambdues marques.
L’exemple de la campanya de retolació d’API
El col·lectiu API està al dia pel que fa a estratègies de màrqueting, per això, fa ja un any es va iniciar una campanya de co-branding que té per objectiu renovar la retolació de totes les agències API que vulguin millorar i enfortir la seva imatge.
“Hem llançat una campanya perquè totes les agències API puguin beneficiar-se d’una nova retolació subvencionada pel col·lectiu API en la qual la meitat del cartell està retolat amb el logotip API, i l’altra meitat, és la marca individual de cada agència que pertany a API. Tenint en compte que API és un col·lectiu amb més de 70 anys d’història, amb una marca i prestigi consolidats al mercat, creiem que la marca individual pot beneficiar-se de la seguretat i garantia que proporciona pertànyer a aquest col·lectiu enfront del consumidor. L’objectiu final és que el consumidor continuï confiant en nosaltres i en les agències adherides al nostre col·lectiu”
Des que es va iniciar la campanya al setembre del 2015, ja s’han retolat més de 400 oficines i s’espera que es vagin sumant moltes més, fins a arribar a l’objectiu de 500 oficines per any.
“La idea va sorgir en observar que, de cara a l’usuari final, API es veia com un nom genèric. Però en canvi, API no és una cosa genèrica, sinó que és un professional que es dedica a la intermediació immobiliària i que pertany als Col·legis i Associació d’Agents Immobiliaris (API), cosa que és una garantia de professionalitat. I això, és el que volem transmetre-li a la persona que vol vendre, comprar o llogar un immoble”, afirma Robert Adell.
En definitiva, una forma de diferenciar-se de la competència i utilitzar la força multiplicadora del co-branding.
Suma’t, API!