Què suposa no tenir línia de telèfon?
Pot ser que el teu bloc de pisos sigui molt nou, o a l’inrevés, que sigui molt antic i la companyia hagi de instal·lar encara nous equips. Sigui quin sigui el problema no tenir línia de telèfon significa a més de viure incomunicat, també t’impedeix donar-te d’alta de serveis de ASDL o internet. Doncs, primer necessites la instal·lació de la companyia operadora principal ja que les altres companyies de telecomunicacions depenen totalment de la instal·lació de la principal operadora. Si aquesta no té feta la instal·lació o està desfasada, les altres no podran solucionar el teu problema.
No volen donar-me una línia. Què puc fer?
Segons els drets dels usuaris de telecomunicacions, l’operadora principal està obligada a atendre les peticions dels usuaris per poder accedir a la línia telefònica fixa. Aquest accés implica xarxa telefònica fixa i un accés a internet de 1mb de baixada.
Després de fer la petició, l’operadora disposa d’un termini màxim de 60 dies per a realitzar la instal·lació en el teu pis de Mollerussa.
Han passat els 60 dies i segueixo sense tenir línia.
Si la companyia s’endarrereix o es nega a realitzar la instal·lació de la xarxa fixa de telefonia, tu com a usuari pots interposar una reclamació a l’Oficina d’Atenció a l’Usuari de Telecomunicacions del Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme.