Ja no és qüestionable que les agències immobiliàries han de tenir presència a internet i a les xarxes socials, si volen estar al mercat i competir. El problema és que moltes no saben com enfocar l’estratègia de màrqueting immobiliari a través de les xarxes socials i acaben obrint perfils en diverses plataformes sense gestionar-les adequadament. Com a conseqüència, inverteixen un temps i esforç que no dóna els resultats esperats.
Si ets API, ja sigui a Barcelona o a Girona, i vols millorar el teu branding immobiliari a les xarxes socials, no et perdis aquest post on t’expliquem algunes consideracions bàsiques.
En primer lloc, hem de tenir una pàgina web ben dissenyada, amb una aparença amigable i una navegabilitat fàcil i orientativa. El que els dissenyadors web criden, tenir un disseny ‘responsive’. La pàgina web és la nostra carta de presentació digital i on volem dirigir tot el tràfic final que generem a les xarxes socials. Si la pàgina web no està ben plantejada, tot el que fem després no donarà resultats òptims.
En segon lloc, una bona estratègia de màrqueting requereix que tota la identitat digital de l’agència estigui vinculada a internet. No n’hi ha prou amb obrir un perfil de Facebook, un altre de Twitter i un canal de Youtube si no creem sinergies entre ells i els retroalimentem per conduir l’audiència a la nostra pàgina web, la plataforma base on podem mostrar els nostres productes immobiliaris amb major amplitud.
Has de tenir en compte que cada xarxa social té unes característiques diferents, i per tant, requereixen una estratègia adaptada a les seves particularitats. No val fer un post de Facebook i simplement compartir-lo a Twitter, hem d’adaptar el contingut a les especificitats de la plataforma.
Així, per exemple, Facebook és millor que Twitter per mostrar fotografies d’una casa que tenim en venda; Youtube té un important component emocional i pot ser un gran aliat per fer un vídeo mostrant els interiors i explicant les virtuts de l’habitatge; Twitter ens pot servir per anunciar les novetats que entren a l’agència i redirigir el tràfic a la web; i Linkedin ens proporciona la possibilitat de crear importants sinergies amb altres agències i empreses del sector.
A més, per tenir un bon branding immobiliari, hem d’aconseguir l’ ‘engagement’ del nostre públic objectiu o audiència. Com?, sent actiu i proactiu a les xarxes socials, fent preguntes per generar converses, contestant els dubtes dels clients i en definitiva, oferint un impecable servei d’atenció al client per acabar generant una ‘comunitat’ entorn la teva agència.
Estaràs pensant que fer tot això requereix un temps, del que potser no disposes. Així és, i per aquest motiu hagi sorgit amb tanta força la figura del community manager, un professional que es dedica exclusivament a gestionar l’estratègia de l’empresa a les xarxes socials. Si el teu pressupost t’ho permet, planteja’t contractar els serveis d’un professional.
Què t’han semblat aquests consells sobre màrqueting immobiliari?
Foto: Pinterest