Un API sol conèixer a molts clients potencials abans de tancar la venda d’un immoble. Però, lamentablement, molts d’ells acudeixen a la visita sabent que no tenen els mitjans suficients per comprar aquell determinat pis o casa. O simplement, és aquell tipus de comprador insegur, al que li agrada visitar habitatges, gairebé com a forma d’entreteniment, però després, mai es decideix. És bastant fàcil d’identificar un candidat ideal per a la compra d’un habitatge, només cal fer les observacions correctes. Vegem quines són!
Qui vol comprar coneix el seu pressupost
Una persona que realment vol comprar-se un pis a Barcelona, per exemple, farà primer un estudi de la seva solvència i capacitat financera. Ja sigui amb la calculadora a casa seva o fins i tot visitant a l’assessor de la seva entitat bancària. Aquest exercici previ a la cerca és important perquè quan acudeixen a visitar un habitatge, sabran a què poden aspirar i no es decebran quan un immoble se’n es vagi del seu pressupost, doncs ja saben que no és realista. Per tant, amb un parell de preguntes l’API sabrà ràpidament si aquest client potencial ha fet els seus deures o està perdent el temps.
Qui vol comprar sap el luxe que es pot permetre
Són la solvència i els ingressos del potencial comprador el que determinen el nombre de metres quadrats i la ubicació que es pot permetre. Si estem davant una persona amb un salari mitjà, que pretén comprar un pis de 100 m2 a un dels carrers més cars de la ciutat, és obvi que, o bé està simplement traient el nas o bé, està segur que aviat li tocarà la loteria. Ep, qui sap! La qüestió és que el comprador ha de tenir expectatives realistes i l’API ha de saber detectar-les.
Qui vol comprar demana el màxim d’informació
Les persones que volen comprar de debò, i que han vist ja altres habitatges, busquen obtenir la màxima informació possible durant la visita. Però no solament això, hauran après a fer les preguntes clau, aquelles que reflecteixen un interès real de compra perquè després, aquesta informació els servirà per sospesar i comparar les opcions que tenen entre mans. És una actitud que ens dóna a entendre que no vol perdre el temps, ni tampoc fer-li-ho perdre a l’API.
Creus que efectivament el comprador ideal té aquest perfil?
Foto: BIT Comunicació