El mercat immobiliari es reinventa i s’adapta als nous temps. Una de les opcions que s’està introduint amb notable èxit és el mercat a través de les xarxes, i llogar un habitatge online és una opció que pots considerar, sempre que facis les coses bé.
API t’ofereix la possibilitat de posar a la venda o en lloguer la teva casa, pis o local comercial. Perquè l’operació sigui un èxit, t’anem a donar uns consells que pots seguir perquè, al cap i a la fi, tu ets qui té el principal interès.
Avantatges d’operar a través de la xarxa
API té un portal immobiliari que funciona molt bé perquè els habitatges estan desglossats per província, població i, en el cas de Barcelona, districte. A més, existeixen una sèrie d’elements que s’inclouen, com els metres quadrats, el carrer, fotos il·lustratives i, finalment, el preu que demanes per la venda o lloguer. A més, també hi ha places de garatge disponibles, locals comercials i oficines.
Una dels avantatges que té la web per a tu, com a propietari, és que les ofertes destacades es veuen en primera pàgina i el potencial client no ha de buscar. Per aquest motiu, si tens una propietat interessant, resultarà més fàcil posar-la al mercat.
Com fer per vendre o llogar més ràpid?
Hi ha una sèrie de pautes que has de tenir en compte per vendre o llogar el teu habitatge online. Ara bé, pensa que són qüestions orientatives i que, en última instància, hi ha factors externs que influeixen com la conjuntura econòmica o el barri d’ubicació de l’immoble, que tu no pots triar.
Ara bé, també és cert que, dins de les condicions limitades per un mercat com el de l’habitatge, sí hi ha coses que pots fer. Al cap i a la fi, la principal regla del mercat és l’oferta i la demanda sobre la base de cobrir unes expectatives.
Posa un preu raonable
En treballar amb API, els agents et poden facilitar una taxació de l’habitatge a preus de mercat, per aquest motiu podràs tenir una idea aproximada del preu de venda o lloguer de la teva propietat. A més, pensa que variarà en funció de la zona, els metres quadrats o l’estat de conservació.
En qualsevol cas, com vas a tenir l’última paraula, és important que posis un preu que s’ajusti a la realitat perquè, en cas contrari, pots espantar a persones que, objectivament, es podrien interessar.
Despersonalitza les estades
Encara que pots tenir bon gust per decorar les habitacions de la teva casa, és convenient que, quan facis les fotos per a l’agència, les desproveeixis d’efectes personals i que siguin asèptiques, en la mesura del possible. Pensa que la persona que va a llogar l’habitatge vol que sigui “la seva” casa, encara que no sigui el propietari.
Fes bones fotos
Pensa que, encara que el preu és un ganxo molt important a primera vista, les fotos són el que van a decidir al potencial inquilí cridar a l’agència per demanar més informació. Per aquest motiu, és una bona inversió gastar una mica de diners a fer unes fotografies professionals, ben enfocades i amb la llum necessària.
Sigues transparent
Una de les prioritats per a qualsevol potencial comprador o inquilí d’un habitatge és la confiança. Dit d’una altra manera, es tracta de saber que la inversió que va a realitzar li va a compensar perquè no va a tenir problemes addicionals. Per tant, generar confiança és imprescindible perquè l’operació sigui reeixida, i això s’aconsegueix mitjançant la transparència.
Per exemple, no tinguis problema a indicar detalls del pis perquè moltes persones prefereixen assumir l’existència d’un defecte que veure’s embolicades posteriorment en algun problema per falta d’informació.
El mercat dels habitatges online
És important destacar que, en els últims anys, el mercat dels anuncis online d’habitatges ha augmentat exponencialment, encara que també els fraus. Internet és una eina valuosa perquè t’ajuda a estalviar temps i a trobar el que cerques sense necessitat d’haver de donar més tornades de les necessàries. Per aquest motiu, la consulta a la xarxa per buscar habitatge és habitual.
Un altre element que has de considerar és el target d’usuaris d’internet. Excepte els majors de 65 anys, tots els grups etaris utilitzen habitualment la xarxa per informar-se, interactuar amb altres persones o entretenir-se. A més, segueix havent-hi una realitat molt present i és que, com més gran és el nivell d’urbanització, més persones estan connectades.
Per tant, i en el cas de Catalunya, posar l’habitatge a l’aparador online que ofereix API és una forma de facilitar la seva venda o lloguer, ja que estem parlant d’una comunitat predominantment urbana. A més, i per hàbits d’ús, la majoria de la població aposta per la consulta a internet per trobar el que busca.
Concretament, et recomanem buscar possibilitats a la regió metropolitana de Barcelona, que concentra més de 5 milions d’habitants. Poblacions de la segona corona com Granollers, Sabadell, Terrassa, La Llagosta o Mollet del Vallés són bones opcions per trobar habitatges ben comunicats i a un bon preu.
Conclusió
No has d’oblidar que, al final, l’habitatge és un bé de mercat i que, per tant, has de plantejar les formes de facilitar la transacció. Com en altres àmbits de l’activitat econòmica, pots tenir un bon producte, però és fonamental saber vendre-ho.
Els agents de API ofereixen garanties legals i transparència, ja que el seu treball està regulat, la qual cosa no és molt comú en el sector. Per tant, i a més d’unes taxacions basades en criteris reals de mercat, podràs tenir la tranquil·litat dels empleats realitzaran tot d’acord amb la normativa i comptaràs amb el seu assessorament.
Si decideixes llogar un habitatge online, has de saber que comptaràs amb tot el suport logístic de la xarxa que API té a Catalunya, de manera que aconseguiràs multiplicar les possibilitats d’arrendament. Et recomanem, doncs, que valoris la possibilitat de treballar amb agents professionals.