Que un API ha de pensar com un hacker? Ens estem tornant bojos? No, tranquils, només és una metàfora! T’ho expliquem ara mateix a api.cat
La definició de hacker es pot interpretar amb subtils diferències entre l’anglès i l’espanyol, sent la versió anglosaxona més àmplia que l’espanyola. Tant és així que un dels hackers més famosos del món, Richard Stallman, va suggerir a la Reial Acadèmia Espanyola que modifiqués la definició de la paraula.
La definició anglesa de Hacker és:
- Persona que obté il·legalment l’accés, i de vegades interfereix en la informació d’un sistema informàtic.
- Expert en programació i a solucionar problemes amb un ordinador.
- Quan de manera informal volem dir que una persona és una afeccionada o inexpert en alguna matèria.
La nostra visió particular de la paraula: Persona que no accepta l’statu quo sinó que pensa diferent amb la finalitat de resoldre un problema d’una manera innovadora.
A això ens referim precisament quan diem que un agent API ha de pensar com un Hacker, en l’esperit de no conformar-se, de no donar les coses per fet i de buscar contínuament noves formes de millorar basades en aquests principis:
Especialitzar-se
No intentis fer moltes coses alhora. És més productiu que et centris en el que realment saps fer i dediquis els teus esforços en millorar-ho el màxim que puguis. Especialitzar-se en un nínxol del sector immobiliari et permetrà diferenciar-te de la resta i treure-li més rendibilitat a l’assumpte. Com els hackers, que són els millors en una cosa i després, s’envolten d’altres persones que poden ajudar-los a resoldre el problema des d’altres perspectives.
Inspira a la teva gent
Els hackers són persones intel·ligents, motivades, genuïnes i tothom vol treballar amb ells. Per què?, fàcil, perquè ells veuen els problemes com a reptes i es motiven davant la idea de resoldre’ls. No abandonen el vaixell ni es deprimeixen davant les dificultats, sinó que treballen durament fins que ho aconsegueixen. En aquest sentit, un agent API que inspiri tant als seus clients com al seu equip en els bons i mals moments, serà més eficaç resolent problemes i recollirà els fruits del seu esforç.
Crea la teva pròpia marca personal
El sector immobiliari està canviant ràpidament i com ja et vam explicar en un post anterior d’api.cat, els que no s’adaptin als nous temps, corren el risc de perdre quota de mercat fins a desaparèixer. Per aquest motiu, pensa quina és la teva marca? Com et perceben els compradors d’habitatges? En altres paraules, saber què li aportes al client i per què això l’ajuda, forma part de la teva marca personal. Reforça-la i construeix la teva reputació professional, ja sigui en una petita localitat com Cambrils o una ciutat més gran com Girona.
Mesura i verifica resultats
Si has estrenat un nou disseny de la teva web, començat a utilitzar una app mòbil per a agents immobiliaris o pagat una promoció de la teva pàgina a Facebook o a Google, has de fer un seguiment i mesurar els resultats. Es tracta que sàpigues quantificar si les noves estratègies que has implementat estan donant el resultat esperat. D’aquesta forma també podràs veure què és el que funciona i el que no per corregir les teves accions.
Llest per pensar com un hacker?