Gestionar una comunitat de veïns implica prendre decisions i negociar amb els proveïdors. Un de les despeses més elevades és contractar el servei de manteniment de l’ascensor. Des d’Api.cat, et plantejarem com has d’actuar i quin contracte de manteniment et convé més en funció de les necessitats de la comunitat de propietaris del teu pis de Badalona.
- Modalitats de contracte
Les empreses d’ascensors ofereixen dues fórmules per al manteniment de l’ascensor segons les prestacions i serveis que inclouen. Vegem quins són:
- Normal. Aquesta modalitat de contracte inclou el manteniment preventiu de l’ascensor, la revisió i el greixatge periòdics i una visita mensual obligatòria, tal com marca la normativa. En aquest servei, les reparacions i les substitucions de peces l’empresa d’ascensors es facturaran apart. En aquest cas, la teva comunitat de propietaris ha de saber que són unes despeses afegides amb les quals cal explicar.
- Tot Risc. Aquesta fórmula, igual que en l’assegurança d’un cotxe, contempla la reposició del material en cas d’avaria de l’ascensor. Així, la comunitat de propietaris no ha d’assumir els materials. En el contracte de manteniment amb l’empresa d’ascensors, ha de figurar una relació dels materials i preus més comuns en les reparacions. Respecte a la modalitat normal, el tot risc té un cost un 40% més elevat.
Una vegada presentades les modalitats més comunes del servei de manteniment d’ascensors, és la comunitat de propietaris qui ha de valorar que interessa més, depenent de l’ús de l’aparell i la previsió de reparacions.
- Mesures d’estalvi
Un dels serveis que la nostra comunitat de propietaris pot sol·licitar a l’empresa de manteniment d’ascensors és la substitució de la il·luminació tradicional pel sistema Led. La clau és que les llums de l’ascensor estiguin apagades quan aquest no funciona. Dins de la despesa energètica de l’edifici, el de l’ascensor representa un 5%. Encara que resulti curiós, el moviment de la cabina solament suposa un 21,5%, mentre que la llum de la cabina gasta un 78,5%.
- Instal·lació i manteniment amb la mateixa empresa?
Una altra de les preguntes que ens podem plantejar és si realitzem el contracte de manteniment amb l’empresa instal·ladora. El nostre consell és que mentre l’ascensor es trobi en garantia la companyia instal·ladora i la que faci el manteniment sigui la mateixa. Després, la comunitat de propietaris podrà comparar i negociar diferents pressupostos per triar el contracte del servei d’ascensors que més li convé.
Aquests són alguns dels consells a tenir en compte en el moment de contractar el servei de manteniment d’un ascensor per a una comunitat de propietaris. T’han servit d’ajuda? Esperem els teus comentaris.
Foto: T3 Mascensores