Utilitzar el correu electrònic com a eina de màrqueting no és novetat. Des que va aparèixer aquesta forma d’arribar i captar el públic, ràpidament es va estendre per ser una de les més barates i efectives. No obstant això, hi ha diversos detalls que has de tenir en compte perquè realment sigui així. En aquest post et mostrem alguns d’ells.
- Cuida el contingut
Ho hem dit en altres ocasions, i no ens cansarem de recordar-ho. Oferir un contingut de qualitat és clau per tenir èxit en la teva campanya de correu electrònic. Quan parlem de qualitat ens referim al fet que incloguis informació interessant i útil per al qual la rep i ben escrita.
I és que, vam rebre molts mails al dia, així que, si volem que el nostre sigui un dels que obre el destinatari i que a més condueixi a l’usuari a la nostra web, hem de fer bé les coses.
Vegem alguns exemples:
– Si vols anunciar unes habitatges nous que t’han entrat a la cartera de clients interessats en immobles de Barcelona, hauries incloure unes fotografies de qualitat de tres o quatre de les noves ofertes que a més incloguin un botó que inciti a l’usuari a fer clic sobre ell per conèixer més informació dels pisos a la web.
– Si el que t’interessa és vendre una propietat en concret, fa servir imatges que destaquin les seves millors qualitats. A més, en aquest cas, el botó hauria de dirigir a l’usuari fins a les formes de contacte amb l’agent immobiliari.
- Adaptabilitat a la tecnologia mòbil
No t’oblidis del mòbil. Recorda que més del 50% dels espanyols amb accés a Internet obren el seu correu des del mòbil. El 70% dels usuaris que rep una newsletter que no és responsive (adaptada a mòbils) elimina immediatament el correu.
Els experts en programari per a campanyes de màrqueting aconsellen que no enviïs només text, o només una imatge. Si el teu correu és una mica de text i un enllaç, els filtres anti-spam dels correus et marcaran com a correu brossa. Si és una imatge només (encara que hi hagi text dins de la imatge) els servidors et s’identificaran com a correu brossa. Per aquesta raó, el teu correu hauria de mantenir un perfecte equilibri entre text i imatge.
- Quin dia i a quina hora d’enviar el meu Newsletter?
El nombre de clients que arriben al nostre negoci a través d’aquesta via, el correu electrònic, s’ha multiplicat per quatre en els últims quatre anys, situant-se en un 7% el percentatge de la demanda que s’acosta a la oferta utilitzant aquest canal (Custora). Per això, calcular el moment i el dia més adequat per irrompre en el dia a dia dels nostres clients potencials és crucial.
Així, la taxa clics dels correus rebuts els divendres és la més alta de tota la setmana. Així ho assegura la plataforma d’e-mail màrqueting GetResponse, que fixa aquesta dada en un 4,9%, seguit dels dimarts, amb un 4,6%.
Ara bé, la taxa més alta d’obertures de correus correspon als dimarts i se situa en un 19,9%. Així, que sembla que els dimarts és un bon dia per a la teva propera newsletter. No obstant això, la mateixa plataforma, GetResponse, ha comprovat que la taxa de conversió, és a dir, el nombre de persones que després de rebre el nostre correu, l’obren i fan clic, es registra els divendres, que és quan semblen que el públic està més predisposat a interactuar. Així que, definitivament, apostem pels divendres.
Quant als horaris, l’opinió majoritària es decanta per les tardes i nits. En definitiva, fora de l’horari laboral.
Òbviament, no són normes rotundes, però, sens dubte, sí que s’han de tenir en compte. L’ideal és que tu mateix comprovis les taxes d’obertura i conversió de les teves enviaments a través de la informació que et facilita el programari d’elaboració de newsletter i vagis corregint. D’aquesta manera, veuràs com a poc a poc anirà augmentant l’efectivitat dels teus enviaments.
Utilitzes el correu electrònic com a eina per arribar als teus clients? Quina opinió tens de la seva efectivitat? Deixa’ns la teva opinió en aquest post.
Foto: getresponse
Foto: mailify
Foto: marketingdirecto