No ens cansarem de dir-te que la tecnologia està canviant la manera de fer negocis en tots els sectors i l’immobiliari no podia ser menys. A més cal preparar-se per als clients que vénen, una generació que ha nascut amb la tecnologia entre les seves mans. Ja no parlem de tenir una bona pàgina web ni de fer bones fotos, perquè entenem que això és el fonamental, avui anem una mica més enllà i et donem algunes idees per entusiasmar als compradors d’habitatges.
Recorda que els joves batejats com a ‘millenials’, dels quals ja te n’hem parlat a api.cat, s’informen de tot a través d’internet en primera instància, i és el seu principal canal de cerca, compra i en definitiva, consum. Penses ignorar la gallina dels ous d’or?
Aquí van les primeres idees per diferenciar-se, de debò.
1. Crear infografies per respondre les preguntes més freqüents dels compradors
Imaginem el perfil d’un comprador novell amb certs nervis per no equivocar-se en la decisió de comprar, que a més té una tablet i li agrada molt navegar a través d’aquest dispositiu. Si com el seu agent API a Sitges li mostres tot un seguit d’infografies elaborades, com la de la imatge, amb dades i colors que resolguin les seves inquietuds de manera comprensible a través d’una tablet, quedaràs com un professional que està a l’última i t’assegurem que el tens a la butxaca.
Estaràs pensant I quins gràfics li mostro? I d’on els trec? No t’estressis abans d’hora! Els gràfics pots obtenir-los de webs especialitzades i mitjans de comunicació que parlin del sector immobiliari, i després, pots muntar les teves pròpies presentacions. Això sí, citant la font per si el client vol consultar aquesta informació amb més detall.
Pots elaborar presentacions de tot tipus: els passos de la compravenda d’un habitatge, sobre l’evolució dels preus de l’habitatge en els últims anys perquè vegi que és un bon moment per comprar; de la mitjana de preus a la ciutat; el que més s’està venent; el que més es valora, etc.
Pot ser que pensis que fer presentacions no és parlar d’última tecnologia però no t’equivoquis, avui existeixen tot un seguit de programes informàtics senzills d’utilitzar, com per exemple Piktochart, amb els quals pots fer presentacions dignes d’un creatiu d’agència publicitària.
Veuràs com el temps que inverteixes en això, té la seva recompensa i una vegada preparades les infografies, amb el temps solament has d’anar actualitzant-les.
Si no et veus amb capacitat de dedicar-li temps, sempre pots externalitzar aquesta feina, segur que trobes dissenyadors gràfics free lance que t’ho poden fer.
2. Crear un PDF amb el calendari i dades de les visites programades
Imaginem ara que tens un client amb un perfil molt especial. És un home que treballa entre Barcelona i Berlín, és de poder adquisitiu alt i té poc temps pel qual has de programar diverses visites en un dia i ser extremadament formal.
Una manera eficaç per tenir-ho tot baix control i guanyar-te la seva confiança és preparar-li un document PDF editable que contingui la següent informació:
- Hora i punt de trobada
- Com us desplaçareu fins a la primera visita
- Les dades de la primera casa que visitareu a Sant Cugat del Vallès (grandària, nº d’habitacions, preu que demana el propietari, etc.)
- El temps estimat que durarà la visita
- Un espai perquè després de la visita, el client pugui agregar notes a través de la seva tablet o portàtil per reflexionar sobre els pros i els contres del que ha vist.
I el mateix amb tots els habitatges que vagis a visitar amb el client aquell matí o tarda.
Què t’han semblat aquestes dues idees?
Foto 1: Pinterest
Foto 2: pinterest
Inspirado en: Rismedia