Que internet ha revolucionat el sector immobiliari no és una novetat, però que si no estàs a l’última, corres el risc de quedar fora del mercat, és una realitat cada vegada més accentuada. Fer bons anuncis de pisos és essencial per aconseguir que aquests es tradueixin en vendes reals. Si vols posar el teu pis de Lleida en venda o lloguer, llegeix atentament, t’expliquem com fer-ho bé!
1. La importància de les fotografies
Que l’anunci tingui fotos de qualitat i ben fetes és fonamental perquè el teu anunci tingui moltes visites. Pensa que el perfil de la persona que busca anuncis de pisos a internet, no sol dedicar-li més de 20 segons a pre- visualitzar el teu anunci. Si les fotos són horribles, estan pixelades o fetes des d’angles que no aporten res o semblen enganyosos, passarà al següent anunci i hauràs perdut a un client potencial.
No estem parlant de fer les fotos amb com un fotògraf professional, sinó d’uns mínims de qualitat. Només cal posar-se en la pell del client i preguntar-nos: què vodria veure jo d’aquest habitatge si m’interessés comprar-lo? El que segur que no ens interessa és veure la galleda de la fregadora, ni el pijama doblegat damunt del llit, ni aquell quadre que tothom et diu que és horrible. Posa-li una mica de motivació i dedica el temps necessari per fer fotos mínimament acceptables. Al cap i a la fi, és una inversió.
Tingues especialment en compte que la primera foto ha de ser la més impactant, el millor de l’habitatge, d’aquesta manera despertaràs l’interès de l’usuari perquè segueixi veient la resta de fotos i passi a llegir la informació detallada.
Un consell, a aquestes altures del desenvolupament tecnològic, que es vegi l’hora i la data en què es va fer la foto a la imatge penjada a l’anunci, és un suspens total.
2. La sinceritat en la informació es premia
Una de les coses que més molesta els clients és perdre el temps en anar a veure un pis o una casa que a l’anunci semblava la ganga de l’any, i en la realitat era pràcticament un soterrani. Sigues sincer a l’hora de posar la informació del pis i li estalviaràs temps a la persona que no vol veure aquest tipus d’habitatge i a tu, que t’ estalviaràs haver-lo d’ensenyar a un grapat de persones que no et tornaran a trucar mai.
Si té 50m2 no posis que en té 70m2 perquè al final, no enganyaràs a ningú, el mateix que si no està en una ‘excel·lent ubicació’ o no és ‘ampli i lluminós’. Fuig d’aquest tipus d’expressions tan utilitzades i que sonen a anunci tret d’una plantilla predefinida. Esprem una mica la teva creativitat o simplement descriu com és el pis amb la naturalitat amb la qual li explicaries a un amic, sense faltes d’ortografia i ben estructurat.
Pensa quins són els veritables punts forts de l’habitatge i explota’ls. Potser no és molt gran però té una gran terrassa, o està prop d’un servei municipal important…
3. La informació més detallada possible
Hi deu haver persones que es posen a buscar anuncis de lloguer de pisos sense saber massa bé què volen, però no és l’habitual. El més normal és que l’interessat ja sàpiga exactament quin tipus d’habitatge busca i a on. Facilita-li la feina i detalla a l’anunci tota la informació rellevant com: el preu, la grandària, el nombre d’habitacions i les seves respectives grandàries, el nombre de banys, si és exterior o interior, si té terrassa o balconada, on està situat, com és la zona, etc.
4. Anuncis adaptats als diferents dispositius
Les formes de consum a internet canvien contínuament i cal estar preparat. Avui, els internautes que naveguen més a través dels telèfons mòbils que la resta de dispositius ja representa el 85,5% a Espanya, segons l’Associació per a la Recerca de Mitjans de comunicació.
Per aquest motiu, si ets un API, procura que la teva web estigui adaptada per a la navegació a través de mòbil i tauleta, és el que es diu tenir un disseny web ‘responsive’. És realment incòmode navegar a través del mòbil per una web que no està adaptada, estàs obligant a l’usuari al fet que faci un sobreesforç que no farà, tret que tingui molt interès. De nou, estaràs perdent potencials clients.
Què et semblen els nostres consells per fer bons anuncis de pisos?
Foto: Pinterest