Qualsevol persona que hi ha tingut més d’un treball haurà comprovat en primera persona que existeixen diferents tipus de caps i que el seu rol pot influir en l’ambient laboral, en les relacions entre els diferents empleats que conformen un equip i fins i tot en els resultats. Avui a api.cat t’expliquem les claus per ser el millor líder per a la teva agència API.
Un líder no té per què correspondre’s amb la jerarquia, si bé l’òptim seria que el Director General sigui un bon líder per a tots, les qualitats de líder les pot tenir també l’empleat de l’última baula de l’organigrama, perquè ser líder es pot entrenar, però hi ha certes qualitats que són innates. Per això, ja siguis el director d’una agència immobiliària API a Girona o tinguis sota el teu càrrec altres agents immobiliaris, tingues en compte aquestes:
1. És humil i el millor exemple: Un líder ha de ser un referent impecable per a l’equip. Ha d’arremangar-se les mànigues i ser el primer en arribar i l’últim en marxar. La qüestió és demostrar diàriament i des de la humilitat el seu compromís amb la feina i amb els resultats, ja que si no t’hi compromets tu, qui esperes que ho faci?
2. Coneix l’empresa amb detall: no pots esperar que el teu equip et respecti com a líder si no saps ni com funciona la teva pròpia agència. És trist però cert que molts caps estan tan ocupats a analitzar les xifres i dissenyar plans de negoci que s’allunyen de la realitat del dia a dia de l’empresa.
3. És capaç i un bon comunicador: Un bon líder ha de ser el primer de la classe, ha de saber de què parla i ha de saber transmetre-ho. El teu equip et respectarà si sap que ets una persona amb gran capacitat, que domina el sector immobiliari i que a més, saps transmetre amb claredat el que vols aconseguir i el que esperes de cadascun d’ells.
4. És empàtic i sap motivar: Aquest és un dels principis més simples, que donen més resultats i no obstant això, que menys es tenen en compte. Un empleat content i motivat rendeix més i millor. No tot és produir i vendre. Les persones que conformen el teu equip són això, persones. També tenen problemes i mals dies, si a més a més l’ambient de treball a l’oficina és negatiu, pots donar per descomptat que la seva productivitat serà més baixa i de menys qualitat.
Per ser un líder empàtic has de tenir l’habilitat de gestionar emocions individuals i col·lectives; saber escoltar, saber recolzar el teu equip quan ho necessita i corregir els errors en positiu, des d’un punt de vista constructiu. Solament així aconseguiràs que el teu equip doni el millor de sí mateix i es comprometi de tot cor.
5. Segueix aprenent i sap treure el millor de cadascú: Un bon líder també accepta les crítiques constructives, també aprèn cada dia dels altres. Però el més important, sap treure el millor de cada membre de l’equip perquè com és proper, els coneix i sap quines són les seves fortaleses i les seves febleses.
Pot semblar que complir tots aquests requisits és complicat, no obstant això, els efectes positius de tenir un bon líder es reflecteixen en els resultats de l’empresa i són contrastables.
Foto: cinrh