Si a hores d’ara encara no has escoltat parlar dels ‘millennials’, és que estàs bastant desconnectat de les xarxes socials i dels joves. Però no et preocupis, a api.cat et posem al dia en el temps que trigues a llegir aquest post.
Els millennials, és el terme que s’ha adoptat a Estats Units per als joves d’entre 18 i 33 anys, que han nascut amb la tecnologia i que estan sobradament qualificats. Els que ho han tingut tot en la seva infància i ara es troben amb un context econòmic desfavorable, amb un atur sense precedents.
No confien en els bancs, ni en les multinacionals i prefereixen tenir menys ‘propietats’ que els seus progenitors, però gaudir d’altres plaers de la vida mentre puguin. Viuen en la incertesa del mercat laboral, emigren amb facilitat i ‘posseeixen’ poques coses, perquè volen treballar per viure i no viceversa, com van fer els seus antecessors. També els coneixerem com la Generació Brand Yourself, és a dir, els joves que es busquen la vida al marge del que ja està establert, que es reinventen, emprenen i fan de si mateixos, la seva millor marca.
Es calcula que a Estats Units són uns 80 milions i a Espanya una mica més de vuit, i segons la consultora Deloitte, en 2025 representaran el 75% de la força laboral del món.
En definitiva, els ‘millennials’ són un nou paradigma per a l’economia mundial i per a sectors com l’immobiliari, que haurà de repensar els productes, serveis i formes de comunicar-se amb els joves. Just el que comentàvem en un post anterior d’api.cat sobre la digitalització del sector.
Però tot això no significa que el mercat de la compravenda d’habitatges s’acabi perquè els joves viuran eternament de lloguer, també hi ha millennials que volen comprar-se la seva pròpia casa.
I aquí és quan ens dirigim a ells per donar-los alguns consells:
1. No donis per descomptat que mai podràs comprar-te una casa a Tarragona, per exemple. El món està canviant a marxes forçades i tant les entitats financeres com els mercats i les empreses hauran de buscar fórmules per adaptar-se al que ve, i donar facilitats a tota una generació que tindrà menys estalvis que els seus pares.
2. Tampoc creguis que tot està a internet i que el que hi ha en internet és el millor. Sí, som la generació online, que no volem pagar intermediaris i ens encanta el Do it Yourself però si una cosa funciona, per què menysprear-la? Un agent api té uns coneixements del sector que tu no tens, ha vist centenars de pisos i cases, i pot aconsellar-te amb l’objectivitat d’un professional que no s’implica emocionalment en el que serà la ‘inversió de la teva vida’.
3. Demana consell als teus pares, ells van comprar en una època que no té res a veure amb l’actual, però la seva experiència et pot ser útil.
4. Aprèn dels errors dels altres. Ja has vist les conseqüències socials que té l’esclat d’una bombolla immobiliària. No et fiquis on no puguis sortir si les coses canvien per a tu.
5. Pren-te el teu temps fins que estiguis 100% segur, igual que fas quan vols comprar-te un nou portàtil o mòbil i compares desenes de marques, pàgines web i botigues físiques fins que comproves quin és la teva millor opció.
T’ha semblat interessant aquest post?
Foto 1: Pinterest
Foto 2: Pinterest