Els habitatges prop d’escoles i transports són més cares

Els habitatges prop d’escoles i transports són més cares
5 (100%) 1 vote

Els principals factors que es tenen en compte a l’hora de comprar un habitatge són el preu, la grandària i la ubicació. Però, són aquests factors igual d’importants?, i afecten al preu de l’habitatge? T’ho expliquem a les notícies immobiliàries d’Api.cat

transports

Els habitatges prop d’escoles i transports són més cares

La ubicació és un dels factors que més pes tenen a l’hora d’escollir quin habitatge volem comprar, fins i tot més que el preu o la grandària. I això, influeix en el preu de compra. En general, els espanyols busquen estar prop dels serveis bàsics, però sobretot, de col·legis i altres equipaments que facilitin la vida familiar com per exemple parcs i transports públics. Busques comprar una casa a Barcelona? Coincideixes amb aquest plantejament?

Viure prop d’un col·legi es cotitza més

Segons un estudi que Urban Data Analytics (UDA), empresa especialista en tractament de Big Data enfocat al sector immobiliari, va realitzar a Madrid, els habitatges que es troben a una distància màxima de 500 metres d’un centre escolar, són un 6% més cars que aquells que es troben a una distància d’entre 500 i 1.000 metres.

D’aquesta forma, a Madrid capital, el preu mitjà de les cases més properes a col·legis, instituts i centres infantils tenen un preu mitjà de 2.214 € el m2, mentre que a les més allunyades és de 2.081 € el m2. Aquesta diferència es redueix al 4,7% a la resta de municipis de la comunitat (de 1.785 a 1.700 euros) i encara que les xifres no siguin les mateixes, és una teoria extrapolable a altres ciutats.

Els transports públics també compten

Viure prop d’una parada de metro o autobús condiciona el preu de l’habitatge? Sí, però no tant com creiem, a més de ser un factor vinculat a la renda per càpita.

Segons el mateix anàlisi elaborat per Urban Data Analytics, viure prop d’una boca de metro encareix el preu de l’habitatge quan es tracta de zones perifèriques, on els habitants solen tenir rendes per càpita més baixes i depenen més del transport públic. Aplicat a Madrid, als districtes perifèrics i sud de la capital, els habitatges són fins a un 18% més cars si disposen d’una boca de metro a menys de 250 metres.

Per contra, al centre de la ciutat, viure prop d’una boca de metre amb prou feines influeix en el preu de l’habitatge.