Tal com et vàrem explicar recentment en un altre article, les xifres demostren que estem davant un clar canvi de tendència en el sector de la construcció d’habitatges. Si la construcció portava caient des del 2008, ara està repuntant de manera significativa, tant de projectes com d’obra iniciada, aquesta és l’actualitat inmobiliària de la construcció d’habitatges a Espanya.
Un estudi que vincula l’evolució de l’habitatge amb la demografia realitzat per Anticipa Real Estate i dirigit pel catedràtic d’Economia Aplicada de la UAB, Josep Oliver, preveu que a Espanya es construiran 230.000 habitatges nous fins a 2018, i això tenint en compte que hi haurà una reducció de població, també prevista per l’INE.
Encara que sembla una contradicció que baixi la població però pugi la creació de noves llars, es deu al fet que, si es consolida la recuperació econòmica, molts joves podrien sortir de la llar familiar. És el teu cas? Esperes al fet que millori la situació per emancipar-te i poder llogar un pis a Barcelona?
Segons les xifres que maneja l’estudi, al 2014 es van iniciar 70.000 habitatges i la xifra d’habitatges que es comencen a construir anirà pujant entorn del 20% anual fins el 2018. Si tenim en compte que, de mitjana, des que es comença una obra fins que arriba al mercat passen 21 mesos, l’estudi calcula que al mercat immobiliari entraran uns 230.000 pisos fins a 2018.
Sobre l’estoc d’habitatges buits, l’estudi apunta que amb prou feines hi haurà canvis. En l’escenari menys optimista, preveu que a la fi d’aquesta dècada a Espanya encara hi haurà un estoc de 978.000 habitatges buits, un descens de tan sol el 0,5% si ho comparem amb l’estoc d’habitatges buits del 2014, que ascendia a 983.000 unitats.
Aquestes xifres tan poc optimistes només baixarien si finalment es comencen a construir menys habitatges dels previstos o si es destinessin aquests habitatges buits al lloguer, oferint-los amb condicions molt accessibles per a què els joves puguin sortir de casa dels seus pares i contribuir a la reducció d’aquest estoc que no beneficia en res al sector.
Foto: BIT Comunicació