Abans era sinònim de luxe i benestar. Ara, les piscines a casa ja són un element més de les promocions immobiliàries. La piscina s’ha convertit en el símbol de la democratització de les àrees de luxe dels habitatges de les urbanitzacions. A aquesta moda, també s’han apuntat les pistes de pàdel, les saunes o els camps de golf. A Api.cat, t’anem a explicar perquè ara resulta normal que a la teva casa de Sant Cugat del Vallès hi hagi una piscina sense que se’t consideri un ric.
- Els extres com a actius de l’habitatge
En les noves promocions immobiliàries, la construcció d’habitatges amb piscina, pista de pàdel, sauna o gimnàs busca destacar els actius de l’immoble i personalitzar-ho a través dels extres. Abans que esclatés la bombolla immobiliària, els venedors de pisos no tenien la necessitat de buscar nous productes i ofertes: les cases es venien soles. Una vegada que el sector immobiliari va entrar en crisi, l’aposta per les zones comunes i els serveis de luxe a les urbanitzacions s’ha estès.
- La piscina, l’inici del canvi
El canvi en els serveis que ofereixen els agents immobiliaris es va iniciar amb la promoció d’habitatges que incloïen piscina i jardí. A poc a poc, seguint les tendències de l’estil de vida de la societat, s’han incorporat les pistes de tennis, pàdel, sauna, gimnàs o guarderia. Per què s’han dissenyat aquests serveis? Els nous temps del sector immobiliari obliguen a presentar nous productes i generar una demanda personalitzada i adequada a les necessitats del client.
El venedor utilitza el preu, la ubicació o les característiques de l’habitatge per fer-la atractiva, però també els actius: “En aquest habitatge tindràs piscina i una guarderia per al nen i en l’altra, no”.
- Els habitatges de luxe
Encara que sembli una contradicció, els habitatges de luxe són les més fàcils de vendre. En aquest segment, els preus tenen més marge de negociació i s’apliquen grans descomptes. A més, els propietaris tenen la necessitat en moltes ocasions de desprendre’s de l’immoble. La millora en les xifres de compravenda d’habitatges s’ha iniciat amb les cases de luxe. Es considera habitatge de luxe a les compres d’immobles per sobre dels 500.000 euros. Aquest any, ja s’han tancat 2.366 operacions fins a juliol, solament 300 menys que totes les venudes en 2007 (any del rècord).
- El luxe a l’habitatge
Més enllà dels estrangers que compren habitatges de luxe per obtenir la residència (només 260), el luxe s’ha instal·lat en les promocions immobiliàries com una forma més de vendre-les amb una fórmula atractiva. Fa una dècada, extres com la piscina, la pista de pàdel o el gimnàs posaven el preu de l’habitatge pels núvols. Ara serveixen com un actiu per fer-ho més competitiu. L’estratègia de venda s’ha traslladat des de les característiques de l’immoble fins a les necessitats de l’ocupant.
Tens piscina, gimnàs o pista de pàdel a les zones comunes del vostre habitatge? Explica’ns el teu cas i envia’ns el teu comentari.
Foto 1: Pinterest
Foto 2: Venta de Pisos