Quan xarxes socials com Facebook i Twitter van entrar en escena per primera vegada, ningú pensava que acabarien sent mitjans de comunicació massius, amb el poder fins i tot, de propulsar revolucions socials com la primavera àrab. Mitjans de comunicació massius, gratuïts i que a més et permeten crear anuncis segmentats a baix cost. Per tots aquests motius, que la teva immobiliària no consideri seriosament les xarxes socials en la seva estratègia de màrqueting, és absurd.
Però internet i les xarxes socials també han anat evolucionant al llarg d’aquests anys, cada vegada tenen més prestacions que pots aprofitar per comunicar i vendre millor. A api.cat parlem de les principals tendències online per aquest 2015.
1. La navegació a través del mòbil s’està convertint en una prioritat
No solament perquè múltiples estudis confirmen que cada vegada naveguem i comprem més a través dels telèfons intel·ligents, també ho diu el guru d’internet. Google ha anunciat que deixarà de mostrar en els seus resultats de cerca aquelles pàgines web que no estiguin optimitzades per a la navegació a través del mòbil.
Què implica això?, que si la pàgina web de la teva agència immobiliària API de Cambrils no està pensada per ser vista a través de mòbils, quan algú busqui “comprar pis a Cambrils”, no apareixeràs en els resultats. Per tant, no clicaran el teu web i en conseqüència, estaràs perdent potencials clients.
2. Anunciar-se a través de les xarxes socials
Facebook sempre va un pas per davant. A la mínima que detecta una necessitat, posa tots els mitjans per oferir aquesta prestació. Des que van llançar els anuncis de pagament a través de la xarxa social, la demanda no ha parat de créixer, perquè funciona.
Et permet crear anuncis per promocionar la pàgina, però també per promocionar publicacions concretes. A més és molt fàcil d’usar i el millor, et permet escollir directament el públic que a tu t’interessa per sexe, edat i zona geogràfica. Així per exemple, si tens un pis de lloguer a Barcelona ideal per a parelles, pots promocionar l’anunci i que aquest es mostri a homes i dones, entre 25 i 35 anys de l’àrea geogràfica de Barcelona.
Després de l’èxit de Facebook, Twitter també ha implementat els anuncis de pagament. En qualsevol de les 2 plataformes anunciar-se és econòmic i pots escollir quant vols gastar per dia.
3. Els blogs i el seu contingut cada vegada tenen més importància
Com ja sabràs, els blogs són una part fonamental per atreure visites a qualsevol pàgina web. A més, si tenen un bon contingut, de qualitat i amb les paraules clau sobre la temàtica, Google millora el seu posicionament en els resultats, multiplicant les visites i el tràfic web.
Per aquest motiu, si a la teva agència API ja teniu un blog propi, no l’abandonis, escriu freqüentment continguts de valor sobre la teva activitat. Utilitza’l per resoldre dubtes dels teus clients, per explicar com treballes, per donar consells a l’hora de comprar-se una casa, etc. Però mai copiïs i enganxis contingut d’altres blogs o pàgines, doncs a més de ser poc ètic, Google ho penalitza i els lectors al cap i a la fi no són ximples… si els continguts no són frescos i els aporten alguna cosa, no ho llegiran.
Si encara no tens blog, val la pena invertir temps a crear-ne un de propi. Veuràs com augmenten les visites a la teva pàgina web!
4. Una major preocupació per la privacitat de les dades personals
Fa uns anys qualsevol persona que navegava per internet es registrava i subscrivia a desenes de webs per rebre informació, participar en algun concurs o poder consultar continguts exclusius per a usuaris registrats.
Això ha canviat lleugerament, ara les persones som més reticents a donar el nostre email i dades personals per evitar que ens inundin el correu electrònic de spam i propaganda.
Aplicat a la teva agència API, envia newsletters periòdiques però sense fer-te pesat, respecta la llei de protecció de dades i cuida als contactes que ja tens fidelitzats ja que són un valor per a l’agència.
5. Creix la importància de tenir professionals del màrqueting online
En definitiva, estar al dia en xarxes socials i fer les coses bé a internet perquè després es vegi traduït en més vendes de pisos i cases, comporta dedicar-li temps i diners. Si no pots fer-ho personalment, externalitza el servei a professionals d’internet i les xarxes socials. És una inversió!
Foto: Prodware