La capacitat per generar noves idees és fonamental per tenir èxit en qualsevol iniciativa que ens proposem, i el treball d’un agent immobiliari no és una excepció. I és que podem seguir les tècniques de promoció i venda l’eficàcia ja estigui provada o bé, podem innovar i arriscar amb la posada en marxa de mètodes propis. En notícies immobiliàries hem fet un lloc a la creativitat per tal d’animar-te a donar-li curs a la imaginació. Això sí, sense perdre de vista els objectius i movent-nos sempre en un context realista.
Tots som creatius
Si has decidit donar un gir a la teva forma de treballar i intentar innovar en la tècnica utilitzada per a vendre un pis de Barcelona de la teva cartera de clients, és possible que et sentis perdut, ja que estàs tan acostumat a les rutines de sempre. I és que trencar amb aquesta inèrcia és més que difícil. Bé, doncs aquí tens el primer dels passos que has de donar: parar i tallar amb les iniciatives a què recorres diàriament.
Ser creatiu requereix esforç i treball. No és un do amb el qual un neix sense més. I, encara que és cert que uns poden tenir més facilitat que altres per generar noves idees, també ho és que si aquesta facultat no va acompanyada de tenacitat, constància i paciència, és molt probable que es quedi en una simple qualitat en potència.
De manera que es pot afirmar que si no tens la imaginació que creus observar en els altres, sens dubte, pots suplir aquesta manca amb voluntat i perseverança.
Tècniques per fomentar la creativitat
Al costat de les hores de treball i la constància, les tècniques per estimular la teva capacitat creadora ocupen un lloc fonamental. Hi ha una enorme varietat de mètodes per a això, però, en aquest post et mostrarem alguns dels més senzills:
1. Pluja d’idees
Una de les tècniques més utilitzades i més útils. Es porta a terme en grup i consisteix a llançar idees que poden ser desenvolupades per qualsevol membre del grup. D’aquesta manera, la idea inicial d’un es va perfilant amb les que aporten els altres donant com a resultat un concepte completament nou i integrat per les opinions de tots.
2. El pensament lateral
El primer que has de fer és plantejar amb claredat i exactitud l’objectiu que vols aconseguir assenyalant els obstacles que has detectat. A continuació, hauràs de deixar la lògica a una banda i intentar solucionar aquestes dificultats aplicant un enfocament el més creatiu possible. D’aquesta manera, aniran sorgint solucions fora de tota lògica i alienes a l’ortodòxia, però precisament per això, amb més possibilitats de ser innovadores.
3. Mapes mentals
La creació de mapes mentals és més una eina que una estratègia. Consisteix en plasmar sobre un paper o pissarra idees, tasques i conceptes. Normalment, al voltant d’una paraula clau o idea central es disposen i relacionen amb línies i fletxes per tal de visualitzar d’una manera senzilla i clarificador el plantejament d’un objectiu o un problema que es vol resoldre.
4. Mapes conceptuals
Quina diferència hi ha amb els mapes mentals? Encara que tots dos tracten de representar el coneixement i generar noves idees, en el cas dels mapes conceptuals es fan servir només paraules (conceptes) que es connecten entre si. El resultat és una xarxa en la qual els nodes representen els conceptes i els enllaços representen les relacions entre ells.
Creus que la creativitat és important a l’hora de millorar els resultats a la feina? Comparteix la teva opinió. Ens encantaria conèixer-la.