Estan tan de moda com les polseres de gometes, però no n’hi ha prou amb un simple teler de plàstic perquè l’invent funcioni. Les MLS immobiliàries requereixen d’unes regles de col·laboració. I no, no ens referim als estatuts, ni als documents formals, sinó al que es dóna per fet, el savoir-faire.
Aquestes són les regles de col·laboració no escrites entre agents immobiliaris:
- COMPARTIR LA INFORMACIÓ. Tota, tota, tota. De cadascuna de les fases de la compravenda de l’immoble i de tots els documents relacionats.
- TENIR CLARS ELS HONARIOS I ELS ROLS. Definir qui és l’agent del comprador i qui és l’agent del venedor, qui fa què i qui cobra què (i, si pot ser, que es cobri en el mateix moment de la signatura).
- CONFIAR. Ser capaç de generar vincles professionals i d’amistat. Voler conèixer el teu company.
- SER CONSCIENT QUE EL CLIENT ÉS EL MÉS IMPORTANT. I tractar l’altre agent com a un client. I assegurar-se de ractar amb clients solvents.
- SER HONEST. Transparent. Leal. No “saltar-se” a un company (ja m’entens).
- SER GENERÓS. Cooperar. Empatitzar. Donar per rebre. No amagar les teves millors propietats. No posar obstacles.
- TREBALLAR EN EXCLUSIVA. Bàsic.
- MANEJAR DADES DE QUALITAT. Tenir molt actualitzada la informació dels immobles que comparteixes. I que aquesta sigui veraç i transparent.
- SER MOLT PROFESSIONAL. Respectar unes normes bàsiques de cortesia. Ser puntual. Ser resolutiu. Ser proactiu. Ser organitzat. Ser assertiu. Ser responsable. Tenir voluntat de formar-se contínuament. Esforçar-se.
- TRACTAR AMB AGENTS QUE SENTIN PASSIÓ PER LA PROFESSIÓ. I saber gaudir conjuntament dels èxits.
I aquests són els 20 agents immobiliaris amb savoir-faire que han col·laborat amb Api.cat en la confecció d’aquest article i algunes de les seves recomanacions (GRÀCIES!):
- José Manuel Borjas (Aincat, Viladecans): “Ser professionals. Cadascun ha de defensar els seus interessos, ja que encara que som companys, cadascun defensem els interessos dels nostres clients “.
- Leonardo Cromstedt (RE / MAX Eralia, Marbella): “Cada propietat que captis que sigui molt vendible o aquelles que es redueixen a un preu molt interessant, no les guardis només per a tu (no les amaguis). És la millor manera que els altres s’adonin que tens bon producte i et converteixis en una gran opció “.
- José Luis Echeverría (Monapart, Barcelona): “Compartir estàndards de qualitat de la informació relativa a les propietats compartides”.
- Juan Carlos Gallego (Visual Home, Benidorm): “Enfocar-se en els beneficis del client que t’envia el teu company i no tant en fer qualsevol operació”.
- José Alberto García (Atalaya Financiera, Màlaga): “No desitjaràs els immobles aliens, a més arribaràs a acords amb professionals del sector a través d’associacions, plataformes, MLS … Podràs tenir.los com a propis, de manera que abans de veure com puntejar opta per col·laborar “.
- Fernando García Erviti (CRS España, Madrid): “Saber dir NO quan el client que t’envien no atén a raons i no vol donar-te l’exclusiva, no vol pagar uns honoraris decents, insisteix en un preu impossible … o vol comprar el millor al preu del pitjor, o no té les idees clares i et tornarà boig. Dir NO educadament, però dir-ho i explicar-ho al que t’ho va enviar “.
- Ventura Garrido (Keli, Barcelona): “Si un agent ha de ser curós a l’hora de recopilar tota la documentació i informació referent a un immoble que comercialitza, en el cas d’un producte per compartir ha de ser-ho encara més. Si es volen assumir riscos, ha de ser una opció personal, però no s’ha de permetre que això involucri d’altres professionals “.
- Rocío González Gasque (RE / MAX Urbs, València): “Que em mantingui informada del procés. No jutjaré el seu treball però sí que m’agradaria saber què passa amb el referit. Si hi ha visites / ofertes. Fins i tot si li puc ajudar “.
- Luis Iglesias (Look & Find, Torrevieja): “L’agent immobiliari col · laborador sap protegir les seves captacions, amb la torxa de la Exclusiva Compartida”.
- Enric Jiménez (SomRIE, Barcelona): “Proactivitat (tenir la mentalitat de buscar les col·laboracions) i esforç (mantenir el ritme encara que decaigui el contacte)”.
- Ignacio López (LF Cantabria, Santander): “El client és el primer, després vénen els resultats, ja que un col·lega amb el qual es col·labora és el millor client d’un immobiliari, és el que et porta un percentatge important del negoci”.
- Montse Moreno i Dani Gomáriz (AVENIR, Barcelona): “Coopetirás amb els teus companys: competint en la captació i col·laborant en la venda!”.
- Àngel Piñar (Inmuebles en Exclusiva, Granada): “És bàsic no contactar amb el propietari de l’agent del captador per dirigir la negociació si tu ets l’agent del comprador”.
- Carlos Rentalo (Century 21 Iberia): “Confia en l’altre agent. Les persones donen el millor de si mateixes quan confies en elles. La transparència és fonamental en les col·laboracions immobiliàries “.
- Sergi Ripoll (Immobiliària Barcelona): “Tractar l’altre oficina com si fos de la teva pròpia empresa i el seu agent com si fos de la plantilla”.
- Jordi Rodríguez (Via Júlia, Barcelona): “L’agent del comprador ha de facilitar al seu company agent del venedor totes les dades del seu client de què disposi”.
- Carles Torrico (PROMOGES, Barcelona): “La coordinació de les visites, les contestacions a les ofertes, etc. han de ser àgils perquè no es perdin oportunitats de venda “.
- Sergi Verge (Immoban, Calafell): “[L’agent que col·labora] … entén que les MLS i l’exclusiva compartida són beneficioses per als seus clients i per a la seva comunitat; l’altre, les veu com una secta “.
- Karol Zabalza (Habitat Asesoría Inmobiliaria, Pamplona): “Client amb interès i capacitat de compra pel que fa a l’immoble (Qualificació adequada)”.
El primer pas per aprendre com ser un bon agent immobiliari és aprendre també el que no està en els llibres de formació immobiliària. La popular escola del carrer…