Per vendre, ja siguin pisos o rentadores, és important tenir coneixements de màrqueting, una actitud positiva i disciplina. En aquesta ocasió, des Api.cat ens centrarem en una de les nombroses estratègies de màrqueting que les escoles de negocis han desenvolupat en els últims anys: el target màrqueting.
Quin tipus de client tinc?
Vegem els passos imprescindibles que, com a Agent API has de tenir en compte a l’hora de posar en marxa el teu pla de màrqueting seguint els principis de l’estratègia del target màrqueting. En primer lloc, has d’identificar al teu públic, tant compradors com venedors de propietats. En definitiva, has de pensar en totes aquelles persones que poden beneficiar-se dels teus serveis com a agent de la propietat.
Però no n’hi ha prou amb identificar. Perquè realment sigui útil aquest primer pas, també has classificar al teu públic agrupant per necessitats comunes. Per exemple: un dels grups de clients-venedors amb pisos a Sabadell podria descriure com: parella de mitjana edat els fills ja s’han anat de casa i han decidit vendre el pis per comprar un altre més petit.
Altres tipus de nínxols de clients serien:
- Joves que busquen pis de lloguer.
- Parelles que volen comprar un pis més gran perquè van a tenir un fill.
- Parelles que busquen una segona residència.
Quines necessitats hauria de cobrir?
Una vegada tinguis perfectament definits teus grups de clients, hauries esbrinar quins interessos tenen. D’aquesta manera, podràs pensar més endavant quina estratègia seguir per donar una resposta el més ajustada a les seves demandes.
Però, com descobrir aquestes necessitats? El millor és que utilitzis diferents mètodes, ja que, d’aquesta manera, seran més fiables dels resultats. Bàsicament, pots, per una banda, consultar a Internet els fòrums, blocs i comentaris als diaris digitals que la gent fa sobre el barri on estàs treballant. Això d’donarà una valuosa idea general de la situació de la teva àrea de treball. I, d’altra banda, també pots conèixer els seus interessos recorrent a peu els carrers, visitant els comerços, parcs i places, preguntat als veïns … La informació que obtinguis et confirmarà o refutarà, les dades obtingudes a través de la xarxa, ia més et donarà el “pols” real del barri.
Quina estratègia segueixo per arribar als meus clients?
Amb el pas del temps, les eines de màrqueting cada vegada aposten més per un enfocament personalitzat. I, la veritat és que, les noves tecnologies com l’ús de les xarxes socials, permeten aquest tipus d’acostament d’una manera que fins ara era impensable.
A través de xarxes socials com Facebook pots convertir contactes desconeguts en amistats, als amics en clients i aquests, en recomanacions. D’aquesta manera, a poc a poc, aniràs creant una comunitat online voltant de tu.
Com crear una comunitat online pròpia?
El quid de la qüestió, sens dubte està en la creació de continguts de qualitat que atreguin nous clients i que enganxin als que ja tenies. Per a això, pots utilitzar nombroses eines:
- Textos originals i de qualitat.
- Suport gràfic.
- Elements multimèdia interactius.
- Vídeos.
- Visites virtuals.
- Newsletter.
- Anuncis a Facebook.
Creus que seguir aquestes recomanacions et pot ser útil a l’hora de planificar el teu pla de màrqueting? Explica’ns la teva opinió.
Foto: Pinterest
Foto: Pinterest